Zapraszamy do współpracy!

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY :D
Chcielibyśmy, abyście przesyłali recenzje filmów i książek, które lubicie oraz propozycje, które my mamy zaprezentować. ;)

Adresy, na które możecie przesyłać swoje recenzje:
ewap1231@gmail.com
k.nadolski.kn@gmail.com

środa, 11 października 2017

"Buntowniczka z pustyni" Alwyn Hamilton

Trochę o autorze.

Alwyn urodziła się w Toronto. Jej dzieciństwo było pełne podróży pomiędzy Europą a Kanadą. Mieszkała w niewielkim mieście i z nudów zaczęła czytać książki oraz pisać historie o różnych miejscach. Bardzo polubiła fantasy i bohaterki przebierające się za mężczyzn.

Fabuła i moje zdanie.

"Buntowniczka z pustyni" to fantastyczna, zapierająca dech w piersiach historia o dziewczynie zwanej Amani (Bardziej wybuchowa niż proch strzelniczy!), która pragnęła się wyrwać z małego miasta o nazwie Dustwalk i od swojego wuja. Pewnego razu na strzelnicy spotyka niejakiego Jina, z którym później wyruszyła w podróż do Izmanu. Choć nie trafili tam, gdzie chcieli, nadal jest ciekawie i akcji nam nie brakuje. Całokształt historii jest doprawiony magią i niespodziewanymi zwrotami akcji niczym z dzikiego zachodu, a żar pustyni dodaje większego klimatu.
Moim zdaniem opowieść jest oryginalna i niewiarygodna. Klimat jest fantastyczny, a bohaterowie to tylko dopełnienie całej historii.

Cytaty.

Całe życie spędziłam, morząc o własnej historii, która miała się zacząć, kiedy dotrę do Izmanu. Historii napisanej w odległych miejscach, jakich nie znałam i nie umiałam ich sobie wymarzyć. W drodze do tego miejsca zrzucę z siebie pustynię, aż nie zostanie na mnie nic, co mogłoby ubrudzić kartki.”

Jeśli ciągnęłam Jina przez pół pustyni tylko po to, żeby tu umarł, to chyba go zabiję.”

Jeśli wiedza była władzą, wówczas niewiedza była największą słabością istot nieśmiertelnych.”

Pragnę wydostać się z tego miasta. Pragnę tego tak, jak pragnę oddychać.”

Trudno się gniewać na kogoś, kto uratował ci życie.”

Nieważne, gdzie się znajdujemy, nic nie zmieni tego kim jesteśmy (...). Jeśli tutaj byliśmy bezwartościowi, dlaczego miałoby to się zmienić gdzieś indziej? „

- Ty jesteś tym krajem Amani - mówił ciszej. - Bardziej żywa niż cokolwiek innego. Cała z ognia i prochu strzelniczego, zawsze z jednym palcem na cynglu.”
Byłam dziewczyną z pustyni. Myślałam, że wiem co to żar. Myliłam się.” 

Julia G.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz