Zapraszamy do współpracy!

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY :D
Chcielibyśmy, abyście przesyłali recenzje filmów i książek, które lubicie oraz propozycje, które my mamy zaprezentować. ;)

Adresy, na które możecie przesyłać swoje recenzje:
ewap1231@gmail.com
k.nadolski.kn@gmail.com

wtorek, 22 października 2013

„Szeptem” Becca Fitzpatrick

Książka Szeptem została napisana przez Becce Fitzpatrick, amerykańską autorkę, która rzuciła pracę w służbie zdrowia na rzecz pisania. Utwór opowiada o szesnastoletniej Norze Grey, która na lekcji biologii poznała tajemniczego młodzieńca. Patch bardzo ją pociągał. Po jakimś czasie okazało się, że jest dla niej kimś więcej niż kolegą z ławki, z czasem kimś więcej niż chłopakiem . Nora była interesującą dziewczyną . Wielu uważało ja za ładną, lecz ona ( jak każda nastolatka) miała kompleksy. Jej największym problemem były włosy - kręcone, brazowe, bardzo niesforne. Nora Grey była wysoka i szczupła, w przeciwieństwie do Vee, swej przyjaciółki. Mieszkała w domu na przedmieściach. Jej mama często wyjeżdżała w sprawach służbowych, więc rzadko miały okazję rozmawiać. Tata zginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Od tamtego czasu dziewczyna stała się skryta. Jej przyjaciółka Vee w odróżnieniu do niej była zwariowana. Podobno przeciwieństwa się przyciągają. Pewnie dlatego zakochała się w Patchu, który miał przepiękne czarne jak noc oczy, ciemne włosy i atletyczną sylwetkę. Często nosił ubrania w ciemnych ponurych kolorach. Opiekował się Norą w sposób, w jaki żaden chłopak nie mógł opiekować się swoją dziewczyną. Został jej aniołem stróżem. Grey jest postacią dynamiczną. Na początku była smutna i samotna. Nie licząc jej przyjaciółki Vee, miała mało znajomych. Gdy poznała Patcha, stała się szalona i pewna siebie, swoim zachowaniem zaskakiwała nie tylko bliskich, ale i siebie. Uważam, że powieść spodoba się zwłaszcza nastolatkom, które uwielbiają czytać o wydarzeniach owianych tajemnicą , z jakimś ciekawym wątkiem miłosnym. Zakochani bohaterowie pochodzą z dwóch różnych światów, pomimo dzielących ich różnic nie potrafią bez siebie żyć.
Powieść czytałam bardzo szybko, naprawdę mnie wciągnęła. Chyba po raz pierwszy aż tak. Czułam się nieswojo za każdym razem, gdy dochodziło do kłótni zakochanych albo gdy myślałam, że Patch nie pomoże Grey. Książka wzbudziła we mnie emocje, jakich dotąd nie odczuwałam przy czytaniu. Były takie momenty, kiedy się wzruszałam, co mi się wcześniej nie zdarzyło przy żadnej lekturze! W większości książek opisy przeszkadzają. Czytelnik, gdy je widzi, najchętniej by je omijał, ale nie w tej. Przemyślana kompozycja, niespodziewane zwroty akcji, pełne napięcia wydarzenia, opisy przeżyć bohaterów to wszystko sprawia, że książkę czyta się jednym tchem. Niestety, jest coś, co mi się w tej lekturze nie spodobało. Niektóre wydarzenia przypominały mi powieść "Zmierzch". Przede wszystkim to, że Nora i Patch poznali się na lekcji biologii oraz to, że dowiedziała się prawdy o ukochanym z Internetu. Moim zdaniem powieść Szeptem nadawałaby się na lekturę szkolną. Pewnie wielu uczniów przeraziłaby jej grubość, ale jeżeli ktoś chce, to przeczyta. A warto chociażby na chwilę oderwać się od tabletów, komputerów czy laptopów, bo przecież kto czyta książki, żyje podwójnie.
     



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz