Zapraszamy do współpracy!

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY :D
Chcielibyśmy, abyście przesyłali recenzje filmów i książek, które lubicie oraz propozycje, które my mamy zaprezentować. ;)

Adresy, na które możecie przesyłać swoje recenzje:
ewap1231@gmail.com
k.nadolski.kn@gmail.com

sobota, 21 września 2013

"Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" Rafał Kosik

Ta książka pokazuje, że sami kreujemy własny los i to, czy będziemy żyć ciekawie, zależy przede wszystkim od nas


 Nigdy nie lubiłam czytać książek przedstawiających świat w sposób wymyślony i nierealistyczny. Wolałam lektury opisujące rzeczywistość taką, jaka ona jest. Więc kiedy dostałam na urodziny powieść Rafała Kosika Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi, nie ucieszyłam się z tego prezentu. Jednak nie chcąc sprawić przykrości chrzestnemu, który mi tę książkę podarował, zaczęłam ją czytać. I już w pierwszym rozdziale natrafiłam na sytuacje, które mnie zainteresowały.
Autor przedstawił niezwykłą historię na pozór zwykłych nastolatków. W zadziwiającym tempie przeżywają nadzwyczajne przygody. Myślę, że dzieje się tak dlatego, że są oni dość ,,zakręconą’’ paczką. Ich przyjaźń pokazuje nam, że pomimo wielu różnic, ludzie mogą się naprawdę polubić. Felix jest zrównoważony i zawsze znajdzie wyjście z każdej sytuacji, nawet bardzo zawiłej. To on jest mózgiem zespołu. Natomiast Net to jego zdecydowane przeciwieństwo. Kieruje się emocjami i żyje chwilą. To pesymista, który niejednokrotnie nakłania grupę do przemyślenia działań, sugerując się swoimi obawami i lękami. Nika natomiast jest uporządkowaną, odpowiedzialną dziewczyną. Bardzo zależy jej na ocenach, w przeciwieństwie do chłopaków, dla których nauka nie jest najważniejsza. Obchodzą ich tylko te przedmioty, którymi zajmują się na co dzień. Dla nich istotne jest to, że wiedzą, że umieją. Uczą się dla siebie, a nie dla ocen.
Przyjaciele uczęszczają do prywatnego gimnazjum, w którym mają miejsce absurdalne wydarzenia. Dzieją się tam rzeczy paranormalne, chociażby duchy nawiedzające szkołę. Dyrektor Stokrotka ze swoją„ kochanieńką” nieraz doprowadzili mnie do śmiechu. Szef szkoły jest fajtłapą i nieudacznikiem, przez co nie dostrzega wielu problemów. Jego sekretarka uwielbia żywe kolory i obcisłe ubrania, chociaż figurą nie grzeszy. Instytucja mająca takich zarządców musi być wyjątkowa.
W książce, obok humoru, dominuje fantastyka i magia, ale co istotne, połączona z faktami, które mają swoje uzasadnienie w nauce. To połączenie fantazji i realizmu wzbudza zainteresowanie, odrywa czytelnika od rzeczywistości. Nieprawdopodobne jest to, że w ciągu kilku miesięcy przyjaciele zdemaskowali Gang Niewidzialnych Ludzi, odkryli skarb, pomogli duchom nawiedzającym szkołę, widzieli tajny projekt UFO oraz stoczyli walkę z inteligentnymi robotami. Zaliczyli też przejażdżkę saniami św. Mikołaja i sprytnie zemścili się na szkolnych łobuzach.
Polubiłam całą trójkę bohaterów, ale największą sympatię wzbudza Nika. Straciła oboje rodziców i mieszka sama. Musi sama o siebie dbać, tak dysponować pieniędzmi, aby z renty po ojcu starczyło jej na miesięczne utrzymanie. W dzisiejszych czasach młodzież jest bardzo rozrzutna, nie patrzy na koszty, kupuje to, na co akurat ma ochotę. Ona nie mogła sobie na to pozwolić. Musiała mieć wysoką średnią ocen i bardzo dobre zachowanie, aby dostać stypendium.
Akcja książki jest wartka i spójna, trzyma w napięciu, często zaskakuje niespodziewanymi zwrotami. Przedstawione w niej sytuacje są nieprawdopodobne i oryginalne, dzięki czemu nie mamy wrażenia, że gdzieś już o tym czytaliśmy. Bohaterowie mówią młodzieżowym językiem, co z pewnością spodoba się nastolatkom.
Książka tak bardzo mnie oczarowała, że po przeczytaniu pierwszego tomu, w krótkim czasie sięgnęłam po następny, dlatego szczerze ją polecam. Z pewnością spodoba się każdemu młodemu człowiekowi, którego choć trochę ciekawi świat.




Autor: Marta Zawadzka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz